Un top al celor mai frecvente greșeli pe care antreprenorii debutanți le fac, arată cam așa:
1. Pornesc la drum cu o sumă insuficientă.
2. Nu au niciun plan de afaceri, nici măcar unul minimalist care să răspundă la: „ce vrem să facem?”, ”unde vrem să ajungem?”, „cine este clientul nostru?”, „de câți bani avem nevoie?”
3. Nu contruiesc bine procesul de vânzare – neavând bani, nu își permit angajarea unui specialist pe vânzări, sau crearea unei echipe de vânzări, crezând că le se pot ocupa singuri de vânzări, fără a avea cunoștințe de specialitate.
4. Se bazează pe estimări nerealiste, în primele luni trebuie să fii pregătit să susții afacerea din surse proprii, pentru că vânzările poate că nu vin chiar așa imediat.
5. Nu se concentrează pe calitatea produsului/serviciului, crezând ce e suficient că și-au făcut un SRL și gata, indiferent de produs, clienții se înghesuie să cumpere, doar așa de dragul lor.
6. Subestimează puterea marketingului bine făcut și se bazează prea mult pe promovarea „din gură în gură”
7, Nu își cunosc competitorii – foarte mulți spun că ceea ce fac ei este unic, fără a fi căutat cu adevărat date reale despre concurență.
8. Sunt insuficient informați despre legislație, nu știu cum să facă contractele, la ce clauze să fie atenți, etc, apoi când ceva nu merge cum trebuie se scuză cu „nu am știut că…”
9. Angajează oameni nepotriviți, crezând că este bine să angajeze apropiați, cunoscuți, așa numite „persoane de încredere” chiar dacă nu sunt specialiști.
10. Nu calculează bine prețul de vânzare, de multe ori vând în pierdere fără să își dea seama, din cauză că nu iau în calcul anumite cheltuieli.
Autor: Adrian Daniel Adochiței – expert accesare fonduri nerambursabile
Material extras din The Start-up Show Ep.
Lasa un comentariu