Profilul antreprenorului român

Potrivit unui studiu realizat de Registrul Comerțului, în anul 2017, antreprenorul român este bărbat în proporție de 63, 17%, are între 30 și 49 de ani, iar 38,83% dintre antreprenorii români sunt femei. În cazul PFA, proporțiile sunt de 60,69% bărbați si 39,31% femei.  Cele mai multe firme înființate au ca obiect de activitate, comerțul clasic, comerțul online, precum și servicii (publicitate, consultanță, intermediere).  

În ceea c e privește vârsta, profilul unui asociat/acționar al unei firme (SRL, SA) din 1990 până în 2017 este  

– 9,68% până la 29 de ani

– 26,97% între 30-39 de ani

– 30,68 % între 40-49 de ani

– 16,99 % între 50-59 de ani

– 15,68% peste 60 ani. 

În cazul PFA, există un interes mai ridicat al tinerilor, astfel:

-13,46% până la 29 de ani

-26,57%  între 30-39 de  ani 

-29,93% între 40-49 de ani

-16,52% între 50-59 de ani

-13,53% peste 60 de ani.

Din analiza firmelor înființate și/sau modificate băncile preferate ale românilor sunt ING Bank 50%, Banca Transilvania 40%, Raiffeisen Bank 5%, alte bănci ( BRD, BCR, UniCredit, Alpha) 5%.Rata de supraviețuire a unei afaceri în România este de 52ț 7%.

Referitor la profilul antreprenorului român, Studiul realizat de Consiliul Național al Întreprinderilor Private  Mici și Mijlocii din România , raportul repartiției start-up-urilor mediu urban-mediu rural în 2017 a fost 74% mediu urban, 25,8% mediu rural.. Comparativ la ediția a doua, raportul a fost 60% urban, 40% rural. 

2021-03-12T12:47:12+02:00

Lasa un comentariu