Știți deja că sunt unul dintre urmăritorii emisiunii ”Imperiul leilor” (sper că și dumneavoastră sunteți). Astfel că, am avut prilejul să-l aud în două rânduri pe ”leul” Dan Șucu spunând că ”banii investiți în comunicare sunt cei mai riscanți”.
Dan Șucu a spus acest lucru, după ce antreprenorii veniți în fața leilor susțineau că vor folosi părți importante din investiția primită pentru a se promova.
Asta și pentru că mulți dintre aceștia nu știau și nici nu comunicaseră, în numele lor sau al brandului lor, până atunci. Adică nu investiseră bani în asta.
Experimentatul leu are o foarte mare dreptate.
Banii investiți greșit în comunicare sunt extrem de riscanți. Pentru că, ajunși pe mâini greșite, ei pot să dispară în văzduh, iar rezultatele să nu se vadă niciodată.
De aceea, eu cred că, înainte de a contracta o agenție de marketing și PR, trebuie să cercetați foarte bine piața de profil și companiile sau oamenii din fruntea acestor companii (fondatorii, managerii, CEO). Căutați oameni cu experiență, oameni care au un nume în acest domeniu, împreună cu compania lor.
Iar atunci rezultatele vor apărea negreșit.
În domeniul promovării nu încape nici graba și nici amatorismul.
Dar fără promovare nu se poate!
Fără comunicare nu se poate!
Nicidecum în acest secol. Așa cum nu s-a prea putut nici în secolul XX.
Cu toate acestea sunt foarte mulți oameni de afaceri și foarte multe companii care nu comunică.
Nimic. Niciodată.
Evident, aceasta este calea greșită.
Business-urile care stau în această bălteală nu își vor atinge niciodată potențialul maxim.
Nu faceți așa, dar fiți foarte atenți pe mâna cui dați banii de comunicare!
Nicolae Tașcă
Expert Comunicare și PR
Lasa un comentariu