Calea de la idee de afacere la afacere viabilă

/, Noutăți/Calea de la idee de afacere la afacere viabilă

Drumul de la idee de afacere la afacere viabilă se poate sintetiza pornind de la definiția afacerii viabile.

O afacere viabilă este stadiul în care o afacere poate să demareze și conform previziunilor are capacitatea să se autosusțină pe termen lung, producând profit și lichidități.

 

Care sunt pașii care trebuie urmați într-o afacere viabilă?

– Analizați ideile de afaceri și selectați ce vi se potrivește;

– Aprofundați analiza ideii de afaceri selectate;

– Dezvoltați-vă capacitatea antreprenorială;

– Începeți să planificați:

– cine vor fi clienții;

– ce veți produce;

– cine sunt concurenții;

– ce prețuri veți practica, cum veți vinde produsele.

Stabiliți locația pentru afacerea dumneavoastră;

-Studiați procesul de producție, de prestare a serviciului;

-Selectați numele afacerii;

-Stabiliți forma juridică de operare a afacerii potrivită;

-Faceți previziuni financiare;

-Identificați cele mai bune surse de informații și de sprijin;

– Stabiliți o bază de date cu contacte utile;

-Căutați surse de finanțare pentru investiții;

-Planificați în continuare;

-Stabiliți principalele mijloace economice și financiare ale afacerii;

-Analizați previziunile;

 

-Revizuiți și îmbunătățiți.

Acțiunile necesare în vederea realizării unei idei de afacere viabile sunt:

– Colectarea informațiilor, educarea curiozității canalizând-o spre antreprenoriat;

– Stabilirea așteptărilor, a afacerilor care valorifică cel mai bine punctele dumneavoastră tari și oportunitățile, care diminuează punctele slabe și efectele amenințărilor.

– Studiați sistematic;

– Discutați cu oameni care lucrează în domeniul respectiv ( antreprenori-posibili concurenți, furnizori, clienți, angajați, etc);.

– Participați la cursuri, workshopuri, citiți, studiați;

– Înțelegeți care sunt prioritățile dumneavoastră de învățare, ce trebuie să îmbunătățiți;.

– Întocmiți un plan de acțiune;

– Analizați afaceri similare;

– Colectați informații publice pe internet;

– Căutați documentații de afaceri la cheie;.

– Stabiliți sediul firmei, producția, vânzările, distribuția, etc.

– Analizați condițiile, avantajele, dezavantajele;

– Colectați informații despre acestea din afaceri în funcțiune, dar mai ales potențialii concurenți;.

– Studiați ce se previzionează privind nevoile consumatorilor;.

– Fiți deschis la soluții noi de satisfacere a nevoilor consumatorilor;

– Fiți deschis la soluții noi de satisfacere a nevoilor clienților, caracteristici noi ale produselor /serviciilor sau alte elemente de distribuție, vânzare, promovare.

În unele situații este util  să lucrezi ca angajat într-o firmă cu activitate similară. 

Aveți nevoie de creativitate. Luați-vă suficient timp pentru a găsi numele potrivit.

Aplicați un proces iterativ, consultați-vă cu persoane de încredere.

Informați-vă și verificați dacă înțelegerea dumneavoastră este corectă.

Discutați cu consultanți, juriști specializați în consultanță pentru firme, cu antreprenori care au diverse forme juridice.

Aceasta presupune cel puțin:

-Un buget al investiției;

-Un cont de profit și pierderi pe 3 ani de operare;

-Un flux de numerar pe 3 ani de operare.

Identificați surse publice.

Identificați consultanți cu o bună reputație și verificați dacă vă puteți armoniza cu ei. Antreprenorul și consultantul trebuie să rezoneze, să lucreze într-o echipă eficientă.

Structurați posibilele contacte pe categorii:

– Furnizori utilaje;

– Furnizori materiale;

– Afaceri similare;

– Consultanți, mentori în antreprenoriat și domeniul de activitate.

Înscrieți-vă pe site-uri dedicate firmelor mici, start-upurilor care vă oferă informații periodice.

Colaborați cu consultanți

1.Planificați investiția

În ce constă investiția;

Valoarea investiției;

Sursele de finanțare;

Durata investiției.

2. Planificați primii trei ani de operare incluzând cel puțin:

Volumul și valoarea vânzărilor;

Costurile;

Profitul;

Lichiditatea-necesarul de numerar pentru operare;

Îndatorarea ( dacă este necesară) și până la ce nivel.

Analizați în ce măsură afacerea profilată de previziuni este ceea ce vă doriți și în ce măsură corespunde așteptărilor dumneavoastră.

Consultați-vă cu oameni de încredere, competenți.

Căutați-vă un mentor.

Folosiți planul ca instrument de lucru continuu adaptabil la condițiile în schimbare.

 

Expert Management Firmă

Negru Mariana

2021-04-12T10:55:08+02:00

Lasa un comentariu