Drumul de la idee de afacere la afacere viabilă se poate sintetiza pornind de la definiția afacerii viabile.
O afacere viabilă este stadiul în care o afacere poate să demareze și conform previziunilor are capacitatea să se autosusțină pe termen lung, producând profit și lichidități.
Care sunt pașii care trebuie urmați într-o afacere viabilă?
– Analizați ideile de afaceri și selectați ce vi se potrivește;
– Aprofundați analiza ideii de afaceri selectate;
– Dezvoltați-vă capacitatea antreprenorială;
– Începeți să planificați:
– cine vor fi clienții;
– ce veți produce;
– cine sunt concurenții;
– ce prețuri veți practica, cum veți vinde produsele.
Stabiliți locația pentru afacerea dumneavoastră;
-Studiați procesul de producție, de prestare a serviciului;
-Selectați numele afacerii;
-Stabiliți forma juridică de operare a afacerii potrivită;
-Faceți previziuni financiare;
-Identificați cele mai bune surse de informații și de sprijin;
– Stabiliți o bază de date cu contacte utile;
-Căutați surse de finanțare pentru investiții;
-Planificați în continuare;
-Stabiliți principalele mijloace economice și financiare ale afacerii;
-Analizați previziunile;
-Revizuiți și îmbunătățiți.
Acțiunile necesare în vederea realizării unei idei de afacere viabile sunt:
– Colectarea informațiilor, educarea curiozității canalizând-o spre antreprenoriat;
– Stabilirea așteptărilor, a afacerilor care valorifică cel mai bine punctele dumneavoastră tari și oportunitățile, care diminuează punctele slabe și efectele amenințărilor.
– Studiați sistematic;
– Discutați cu oameni care lucrează în domeniul respectiv ( antreprenori-posibili concurenți, furnizori, clienți, angajați, etc);.
– Participați la cursuri, workshopuri, citiți, studiați;
– Înțelegeți care sunt prioritățile dumneavoastră de învățare, ce trebuie să îmbunătățiți;.
– Întocmiți un plan de acțiune;
– Analizați afaceri similare;
– Colectați informații publice pe internet;
– Căutați documentații de afaceri la cheie;.
– Stabiliți sediul firmei, producția, vânzările, distribuția, etc.
– Analizați condițiile, avantajele, dezavantajele;
– Colectați informații despre acestea din afaceri în funcțiune, dar mai ales potențialii concurenți;.
– Studiați ce se previzionează privind nevoile consumatorilor;.
– Fiți deschis la soluții noi de satisfacere a nevoilor consumatorilor;
– Fiți deschis la soluții noi de satisfacere a nevoilor clienților, caracteristici noi ale produselor /serviciilor sau alte elemente de distribuție, vânzare, promovare.
În unele situații este util să lucrezi ca angajat într-o firmă cu activitate similară.
Aveți nevoie de creativitate. Luați-vă suficient timp pentru a găsi numele potrivit.
Aplicați un proces iterativ, consultați-vă cu persoane de încredere.
Informați-vă și verificați dacă înțelegerea dumneavoastră este corectă.
Discutați cu consultanți, juriști specializați în consultanță pentru firme, cu antreprenori care au diverse forme juridice.
Aceasta presupune cel puțin:
-Un buget al investiției;
-Un cont de profit și pierderi pe 3 ani de operare;
-Un flux de numerar pe 3 ani de operare.
Identificați surse publice.
Identificați consultanți cu o bună reputație și verificați dacă vă puteți armoniza cu ei. Antreprenorul și consultantul trebuie să rezoneze, să lucreze într-o echipă eficientă.
Structurați posibilele contacte pe categorii:
– Furnizori utilaje;
– Furnizori materiale;
– Afaceri similare;
– Consultanți, mentori în antreprenoriat și domeniul de activitate.
Înscrieți-vă pe site-uri dedicate firmelor mici, start-upurilor care vă oferă informații periodice.
Colaborați cu consultanți
1.Planificați investiția
În ce constă investiția;
Valoarea investiției;
Sursele de finanțare;
Durata investiției.
2. Planificați primii trei ani de operare incluzând cel puțin:
Volumul și valoarea vânzărilor;
Costurile;
Profitul;
Lichiditatea-necesarul de numerar pentru operare;
Îndatorarea ( dacă este necesară) și până la ce nivel.
Analizați în ce măsură afacerea profilată de previziuni este ceea ce vă doriți și în ce măsură corespunde așteptărilor dumneavoastră.
Consultați-vă cu oameni de încredere, competenți.
Căutați-vă un mentor.
Folosiți planul ca instrument de lucru continuu adaptabil la condițiile în schimbare.
Expert Management Firmă
Negru Mariana
Lasa un comentariu