Calea de la idee de afacere la afacere viabilă

/, Noutăți/Calea de la idee de afacere la afacere viabilă
Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Drumul de la idee de afacere la afacere viabilă se poate sintetiza pornind de la definiția afacerii viabile.

O afacere viabilă este stadiul în care o afacere poate să demareze și conform previziunilor are capacitatea să se autosusțină pe termen lung, producând profit și lichidități.

 

Care sunt pașii care trebuie urmați într-o afacere viabilă?

– Analizați ideile de afaceri și selectați ce vi se potrivește;

– Aprofundați analiza ideii de afaceri selectate;

– Dezvoltați-vă capacitatea antreprenorială;

– Începeți să planificați:

– cine vor fi clienții;

– ce veți produce;

– cine sunt concurenții;

– ce prețuri veți practica, cum veți vinde produsele.

Stabiliți locația pentru afacerea dumneavoastră;

-Studiați procesul de producție, de prestare a serviciului;

-Selectați numele afacerii;

-Stabiliți forma juridică de operare a afacerii potrivită;

-Faceți previziuni financiare;

-Identificați cele mai bune surse de informații și de sprijin;

– Stabiliți o bază de date cu contacte utile;

-Căutați surse de finanțare pentru investiții;

-Planificați în continuare;

-Stabiliți principalele mijloace economice și financiare ale afacerii;

-Analizați previziunile;

 

-Revizuiți și îmbunătățiți.

Acțiunile necesare în vederea realizării unei idei de afacere viabile sunt:

– Colectarea informațiilor, educarea curiozității canalizând-o spre antreprenoriat;

– Stabilirea așteptărilor, a afacerilor care valorifică cel mai bine punctele dumneavoastră tari și oportunitățile, care diminuează punctele slabe și efectele amenințărilor.

– Studiați sistematic;

– Discutați cu oameni care lucrează în domeniul respectiv ( antreprenori-posibili concurenți, furnizori, clienți, angajați, etc);.

– Participați la cursuri, workshopuri, citiți, studiați;

– Înțelegeți care sunt prioritățile dumneavoastră de învățare, ce trebuie să îmbunătățiți;.

– Întocmiți un plan de acțiune;

– Analizați afaceri similare;

– Colectați informații publice pe internet;

– Căutați documentații de afaceri la cheie;.

– Stabiliți sediul firmei, producția, vânzările, distribuția, etc.

– Analizați condițiile, avantajele, dezavantajele;

– Colectați informații despre acestea din afaceri în funcțiune, dar mai ales potențialii concurenți;.

– Studiați ce se previzionează privind nevoile consumatorilor;.

– Fiți deschis la soluții noi de satisfacere a nevoilor consumatorilor;

– Fiți deschis la soluții noi de satisfacere a nevoilor clienților, caracteristici noi ale produselor /serviciilor sau alte elemente de distribuție, vânzare, promovare.

În unele situații este util  să lucrezi ca angajat într-o firmă cu activitate similară. 

Aveți nevoie de creativitate. Luați-vă suficient timp pentru a găsi numele potrivit.

Aplicați un proces iterativ, consultați-vă cu persoane de încredere.

Informați-vă și verificați dacă înțelegerea dumneavoastră este corectă.

Discutați cu consultanți, juriști specializați în consultanță pentru firme, cu antreprenori care au diverse forme juridice.

Aceasta presupune cel puțin:

-Un buget al investiției;

-Un cont de profit și pierderi pe 3 ani de operare;

-Un flux de numerar pe 3 ani de operare.

Identificați surse publice.

Identificați consultanți cu o bună reputație și verificați dacă vă puteți armoniza cu ei. Antreprenorul și consultantul trebuie să rezoneze, să lucreze într-o echipă eficientă.

Structurați posibilele contacte pe categorii:

– Furnizori utilaje;

– Furnizori materiale;

– Afaceri similare;

– Consultanți, mentori în antreprenoriat și domeniul de activitate.

Înscrieți-vă pe site-uri dedicate firmelor mici, start-upurilor care vă oferă informații periodice.

Colaborați cu consultanți

1.Planificați investiția

În ce constă investiția;

Valoarea investiției;

Sursele de finanțare;

Durata investiției.

2. Planificați primii trei ani de operare incluzând cel puțin:

Volumul și valoarea vânzărilor;

Costurile;

Profitul;

Lichiditatea-necesarul de numerar pentru operare;

Îndatorarea ( dacă este necesară) și până la ce nivel.

Analizați în ce măsură afacerea profilată de previziuni este ceea ce vă doriți și în ce măsură corespunde așteptărilor dumneavoastră.

Consultați-vă cu oameni de încredere, competenți.

Căutați-vă un mentor.

Folosiți planul ca instrument de lucru continuu adaptabil la condițiile în schimbare.

 

Expert Management Firmă

Negru Mariana

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.
2021-04-12T10:55:08+02:00

Lasa un comentariu