/, Finanțări nerambursabile, Noutăți/A fost aprobată implementarea Programului Național de digitalizare a microîntreprinderilor, întreprinderilor mici și mijlocii

Executivul a aprobat, în ședința de Guvern de vineri, 14 august, implementarea Programului Național de digitalizare a microîntreprinderilor, întreprinderilor mici și mijlocii, finanțat în cadrul Programului Operațional Competitivitate, gestionat de Ministerul Fondurilor Europene.

150 milioane euro pentru digitalizarea IMM-urilor

Implementarea Programului de digitalizare dedicat IMM-urilor a fost adoptată în contextul în care studiile Băncii Europene de Investiții, companiile extrem de digitalizate au făcut față mult mai ușor crizei cauzate de pandemia COVID-19. Și din acest motiv, este esențială accelerarea digitalizării economiei. Bugetul alocat este de 150 milioane euro, din care 127,5 milioane euro fonduri europene.

  1. Activități sprijinite pentru microîntreprinderi și IMM-uri
  2. Activități pentru dezvoltarea de produse inovative în domeniul TIC, precum:

 

  • achiziția de hardware TIC și a altor dispozitive aferente, inclusiv cheltuieli de instalare, configurare și punere în funcțiune;
  • amenajarea centrului de date în care se vor instala echipamentele TIC;
  • achiziția/ dezvoltarea de aplicații software/ licențe necesare implementării proiectului, configurarea și implementarea bazelor de date, migrarea și integrarea diverselor structuri de date existente, achiziționarea și implementarea de soluții de semnătură electronică;
  • cercetare industrială sau dezvoltare experimentală;
  • instruirea personalului care va utiliza produsele implementate/achiziționate și a personalului care va asigura mentenanța.
  • Activități de digitalizare a IMM-urilor, altele decât cele care au ca obiect principal de activitate TIC, precum:
  • achiziția de hardware TIC  și a altor dispozitive si echipamente aferente, inclusiv cheltuieli de instalare, configurare, punere în funcțiune, justificate din punct de vedere al implementării proiectului;
  • realizarea rețelei LAN necesară pentru implementarea proiectului;
  • achiziția și/sau dezvoltarea aplicațiilor software/licențelor necesare implementării proiectului, configurarea și implementarea bazelor de date, migrarea și integrarea diverselor structuri de date existente;
  • achiziția unui website de prezentare a companiei;
  • achiziția unui nume de domeniu nou “.ro” direct de la furnizorul național;
  • achiziția soluției de semnătură electronică;
  • achiziția de aplicații informatice specifice pentru persoanele cu dizabilități.
2020-08-31T11:17:00+02:00

Lasa un comentariu